16 August - The first week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Soraya Risamena - WaarBenJij.nu 16 August - The first week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Soraya Risamena - WaarBenJij.nu

16 August - The first week

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

16 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag ben ik alweer een dikke week in London. De tijd gaat ontzettend snel, omdat ik het ook vreselijk naar m’n zin heb. We hebben hartstikke veel lol met z’n allen en het is een en al gezelligheid. Er is elke dag weer zoveel nieuws te zien en te ontdekken. Ik ben nog lang niet uit gekeken en vooral nog niet uit geshopt! Beter gezegd nog niet eens begonne. Wat een winkels!, helaas moeten we nog een beetje op de centjes letten. We krijgen “pas” eind deze maand weer loon en de huur moet straks weer betaald worden en we moeten ook eten natuurlijk. Maar daarnaa…is het shoppen shoppen shoppen. We zijn nu al met plannen bezig voor de terugreis en dan m.b.t. onze bagage. Shame on us..

Zoals ik als zei ben ik hier nu alweer een week. Toen we aankwamen was ons huisje direct geweldig, het was precies zoals de foto’s en nadat we het onder handen hadden genomen, nog veel beter! Onze huisbazin: Sandy is erg aardig en wil alles voor ons doen. Zo heeft ze nog een leuke terraszet in onze tuin geplaatst en heeft ze een eettafel met stoelen voor ons geregeld. We hoeven maar een gil te geven en ze regelt het wel.

Natuurlijk leuk zo’n gemeubileerd huis, maar dan heb je natuurlijk weinig te zeggen over de keuze van de meubels. Daarom besloten wij eens langs de Ikea (spreek uit als: aikeeja, zoals de Engelsen hier) te gaan om ons huis te pimpen. We hebben
zo’n dikke 7uur, verspreid over 2 dagen, in de Ikea gehangen, en het huis begint ondertussen echt gezellig te worden. Volgens onze classmates wel een beetje een “ meidenhuis” ach ja om Stefan (the man of the house) zijn mening wordt ook niet gevraagd. (soon pictures)

We zijn de afgelopen week ook flink de terroristen (touristen) wezen uithangen. We hebben ongeveer alle hotspots van de lijst bezocht. Zwaar misbruik gemaakt van onze Oyster (is metro/bus abonnement) zeg maar! De metro is ook zo leukk om mee te gaan! Soms wel een beetje te warm, want je glijd af&toe werkelijk van de banken af. Maar we hebben bijvoorbeeld the London eye, the Big Ben, the Tower Bridge, Buckinghampalace bezocht, maar ook zeker de stukjes groen van London werden niet over geslagen. We zijn bij verschillende parken geweest en Hyde Park is echt ge-wel-dig. Zo raar dat midden in de stad, zo’n beautiful park met zoveel rust kan bestaan. En de museums gratis in London? Dacht het niet! Je betaald tussen de 8-20 pond, met af en toe een meevaller of zelfs nog hogere prijzen.

Die metro’s zijn natuurlijk heel leuk en vooral snel, maar dan zie je ook weer niks van London, dus hebben we ook een aantal keren de bus genomen. Ja zo’n echte rode dubbel dekker en dan natuurlijk boven voorin gaan zitten! Over het algemeen gaat het reizen ons goed af, maar toch denk ik dat ik nog wel een paar keer de verkeerde halte of metro pak. Gelukkig zijn hier metro’s om de 2minuten en bussen ook iedere 4-8min en zelfs snachts is reizen geen probleem. Ja daar zouden ze in Nederland weleens een voorbeeld aan kunnen nemen.

We hebben zelfs al 2 logees gehad en een barbecue gehouden, ja het kan allemaal in Little Holland House. Al met al vergaat het me dus prima in London! Morgen is mijn eerste werkdag. En het is toch zoo spannend! Ma ik ben al langs geweest eerder de week en ze waren erg aardig. Ben alleen zo bang dat ik me niet verstaanbaar kan maken, dat ik de juiste woorden niet kan vinden.. Ik ga nu in elk geval slapen want de vakantie is nu dan echt afgelopen. We hebben een leuke vakantieweek in London gehad, maar nu moet er echt gewerkt worden!

Sweet dreams,
xoxo

• 17 Augustus 2009 - 02:40

Auntie Evie:

Meissie, veel succes op je 1ste werkdag.
    Vwb de engelse taal..komt allemaal goed.Jou kennende, peace of cake!!
    Have fun.

• 17 Augustus 2009 - 03:13

Wihake:

GIRL you're like a kind of Jules Verne! You seemed like you're doing it in one breathtake instead. But we also have our hotspot you know, as in Pelstergueasthouse in your hood!
    Did you already ate fish 'n' chips?

Well chin up girl, let the world know you're in da house! So ray. In a little while you'll be thinking in English. And don't come back with an upper stiff lip!

• 17 Augustus 2009 - 07:55

Dolf :

Hello dearest, in the meanwhile you have read that your friend missed you so much that she sent me a note on my hyves and I have a preparing talk over dinner at a pizzaria on her new life as a student. Reminiscing on my own life as a student.

ta ta

The most important thing is that you'll have a good time and have a lot of experience, not only at your work. you did it well to have experience to be abroad only as a tourist but also as a working person. At the end you'll miss this experience big time...

We'll see. I am curious about this week's experience at work.
    Luv u