25 August - 47 Park Street - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Soraya Risamena - WaarBenJij.nu 25 August - 47 Park Street - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Soraya Risamena - WaarBenJij.nu

25 August - 47 Park Street

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

25 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi Everyone!

Met smacht hebben jullie natuurlijk zitten wachten op verslag van mijn eerste werkweek. Nou bij deze presenteer ik aan u, my first week at 47 Park Street.

Ik eindigde mijn laatste blog met: “nu moet er echt gewerkt worden”. Nou.. dit was ook niet overdreven! De afgelopen week heb ik namelijk elke dag vroege dienst gedraaid, dat betekend om 06:00u beginnen tot half 3 in the afternoon. Elke dag stond ik om 04:00u op (nee dit is geen typ fout). De eerste nacht was vreselijk, ik werd zo ongeveer elk uur wakker geworden denkend dat het tijd was om op te staan :O erg fijn.. En wat ben je dan blij als het eindelijk tijd is!

Het is ook nog een hele operatie smorgensvroeg. Tot nu toe lukt het opstaan prima, (nog) niet verslapen, maar wel aardig voor mijn roomies om hun wel te laten slapen. Dus probeer ik natuurlijk zo stil mogelijk te doen, maar guess whatt, hoe stiller je probeert te zijn, hoe meer je laat vallen! Een aantal persoonlijk voorvallen deze week:
- Vallende lepels
- Keukenkastjes die te hard open of dicht klappen
- Make-up tasjes die van tafel vallen
- Zachtjes lopen en juist net op alle krakende stukken gaan staan.
- Voordeur open trekken met nachtslot erop en weer keihard dicht laten knallen.
- Douchekop laten vallen
- Van de trap afglijden

En nee dit is niet verzonnen! Maar het gaat steeds beter! Cheer for myself, jeeeuhjj. Het is altijd erg vroeg in de ochtend, maar ik ben dan dus echt niet de enige die wakker is (ook al heb je soms wel het idee). De ene helft komt terug van uitgaan of werk en de andere helft gaat weer aan het werk. Je komt ook steeds dezelfde mensen tegen zo vroeg.

Maar dan over mijn stage. Het bedrijf is echt hartstikke mooi, ik had het natuurlijk al van buiten gezien, maar OH MY GOD wat een kamers. Het zijn dus gewoon dikke appartementen, ze hebben een super grote woonkamer, king-size bedroom met badkamer, een eigen keuken met alles erop en eraan en ze hebben zelfs een eigen deurbel! Ja dan dacht je dat het niet gekker kon, maar sommige kamers hebben zelfs 2 king-size bedroom met eigen badkamer en dan nog een derde “gezamelijke” badkamer. De gasten kunnen zelf koken in hun eigen keuken, maar ze kunnen ook in het hotel eten. Alleen hebben ze bij 47 Park Street geen restaurant, maar een Dining-in, de gasten kunnen dus alles bestellen via de Room Service en daar werk ik dus. De keuken maakt de gerechten klaar en wij zorgen dat ze zo snel mogelijk bij de gast worden gebracht. We dekken de tafel op voor de gast en de gast tekent voor ontvangst. Tot nu toe heb ik alleen nog maar vroege diensten gedraaid, dus alleen nog ontbijt en lunch voor de gasten. Eind deze week ga ik voor het eerst avonddienst draaien en mijn 2e avonddienst zal ook gelijk alleen zijn. Ik heb ook al 2 diensten alleen gedraaid, mijn manager is dan wel aanwezig, dus ik kan alles vragen, maar in principe doe ik het alleen. Dat is best wel spannend, maar het gaat me goed af. Het is ook heel leuk, om zoveel verantwoordelijkheid te hebben.

Mijn collega’s zijn erg aardig, niet alleen van mijn afdeling, maar in het gehele hotel. Ze vragen geregeld hoe het met me gaat en of het allemaal een beetje lukt. In het begin vond ik het best raar, of tenminste ik moest er erg aan wennen. Het Engels gaat me ook hartstikke goed af. Ik kan iedereen prima verstaan, ja soms wat last van een accent of iemand die niet helemaal duidelijk praat. En zelf kan ik me ook prima redden, soms nog wel wat moeilijk, omdat ik dan iets te letterlijk wil vertalen of Nederlandse spreekwoorden wil gebruiken. Iedereen vraagt me ook steeds waar ik Engels heb geleerd, omdat ze vinden dat ik goed Engels kan en ook niet met een “Amerikaans” accent spreek. Alleen heel stom, soms (2x gehad) praat ik ineens uit het niets Nederlands tegen een collega, echt zo stom dan hoor ik mezelf praten en dan is het uuhm.. i mean, ma dan moeten ze ook lachen :)

Al met al heb ik het erg naar mijn zin en het wordt steeds leuker. Ik ga waarschijnlijk ook 10dagen meelopen op de marketing afdeling en ook wat dagen bij accounting (maar dat schijnt heel saai te zijn). Misschien ook nog bij de receptie, maar dat is wat moeilijker omdat je daar wat langer moet werken voor je echt weet waar je het over hebt. Maar in elk geval erg leuk dat ik meer te zien krijg, dit wilde ik ook graag. Maar dit allemaal pas als ik helemaal gesetteld ben in de Room Service.

Ik krijg ook goed te eten in het Hotel. Als ik om 6u begin, dan is er vanaf 8u smorgens ontbijt, zowel super Engels met worsten, spek, scrambled eggs, bonen, maar ook gewoon een lekker broodje kaas! En smiddags zo tegen half1 is er altijd warm te eten. Iedere dag weer iets anders en elke dag vers gemaakt. Er is altijd soep en vaak kan je kiezen uit 2 verschillende warme gerechten met alles erbij en er is altijd een lekker toetje na. Bijv. verse vruchten of zelfgebakken chocolade cake of cheesecake. Ja ik zie jullie wel kwijlen, ik heb inderdaad niet te klagen. Het scheelt ook behoorlijk wat geld, want als ik savonds thuis ben eet ik ook niet meer en anders een broodje ofzo. Wat ook fijn is dat ik na het werk even heerlijk kan douchen, met handdoeken van het hotel ofcourse en dan lekker naar huis.

Mochten jullie trouwens willen komen logeren in het Hotel, dat kan natuurlijk. Het kost je slechts 300-600 pond per nacht, maar dan heb je ook wat ahaha. Wel erg leuk om mee te delen. Soms komt het zo uit dat je late dienst hebt (tot 23u) en de volgende dag vroege dienst (vanaf 6u) en dan mag je gewoon in het hotel slapen! Dus ineens vind ik zo’n dienst helemaal niet erg meer.

Dat was het wel weer zo’n beetje, ja een lang verhaal maar er is ook zoveel te vertellen en ik vertel graag :) Trouwens mijn tip counter staat op (bijna) 20pond en ik mag alles zelf houden. I’m going to be richh! Woehoeee…en dan wordt ik member van 47 Park Street !

With loveee from London
xoxo

  • 26 Augustus 2009 - 17:12

    Tant@@tje:

    Hai lievie, hartstikke fijn voor je, dat alles maar dan ook alles mee valt en goed gaat.
    Het is je gegund. En je hebt je uitstraling en zelfverzkerheid ook mee.
    Werk-ze en geniet-ze, LONDON-GIRL.

    Liefs en dikke kuzzz

  • 26 Augustus 2009 - 18:25

    Dolf :

    Hello my dear, of course, I yearned for reading a report from you. I was just thinking that you're too busy and you all forget to that. I have to say that you write well. I can fully imagine the way your personal accidents took place: I saw you gliding from the stairs. I am very glad that you feel like you do.
    I love to read your reports and I am looking forward to the next episode of "LONDON-GIRL at 47 Parkstreet" :-D

  • 26 Augustus 2009 - 18:29

    Dolf :

    I meant "I am very glad that you feel quite at home in London." bye bye :-D xoxoxo

  • 26 Augustus 2009 - 20:58

    Wihake:

    Realy I did LOL while reading your blog, It Is So Ra You! The way you wrote is like your verbal way and standing right next to me. Looking forward to it, for much scenes will happen to you. And you're so lucky to have all the conveniences and luxery. Something to have and to hold, for better and for worse!

    And what about your monkey suit??? Please do add a picture, it'll the cherry on the pie. Yesss 'still' waters have deep grounds, and as the klokje tap at home, it taps nowhere. Uhuh!

    Witlof.

  • 28 Augustus 2009 - 01:59

    Aunt Evie:

    Hee Soerabaja..eh bahaja!!!
    Errug leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Had ook niet anders van je verwacht. Je schrijft echt leuk en levendig en nee!! het is geen lang verhaal en jaaa!! ik weet dat je graag wilt vertellen.
    Nou meissie, tot de volgende krabbel.
    a big hug from your auntie and keep smiling!!

  • 31 Augustus 2009 - 05:23

    Marloes:

    hai soraya, doe mij even een weekje met drie badkamers! leuk dat je het zo naar je zin hebt. we dahten al: we horen niks dus het zal wel goed gaan ihi.

    liefs en kus mama

  • 12 September 2009 - 14:23

    Marloes:

    hee ya ya de paya leef je nog? of heb je een rijke sheik getroffen die je in zijn harem heeft uitgenodigd? en waar zijn al die kamelen dan voor mij? bij gebrek aan een fiets heel erg handig zit je in amerika? even weekendje naar je nieuwe miljardair vrienden? nee grapje hoor maar we worden wel een beetje nieuwsgierig naar al je verdere 'friends' belevenissen en missen je ook
    ja echt wel

    liefs van ava en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London

Recente Reisverslagen:

04 December 2009

4 December - Update

26 Oktober 2009

26 October - Goodmorning or goodnight?

30 September 2009

29/30 September - London by night

24 September 2009

24 September - Back at London Home

25 Augustus 2009

25 August - 47 Park Street
Soraya

Actief sinds 14 Aug. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 22276

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 21 Juli 2014

Soer goes Malaysia

08 Augustus 2009 - 04 Januari 2010

London

Landen bezocht: